Total Pageviews

Thursday, December 17, 2015

Bukti-bukti kebesaran Allah swt yg terdapat pada alam semesta
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

👉🏻Dia menciptakan kamu dari tanah, kemudian tiba-tiba kamu menjadi manusia yang berkembang biak

👉🏻Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenis mu sendiri agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, menjadikan diantaramu rasa kasih sayang.

👉🏻Sesungguhnya pd yg demikian itu benar-benar terdapat pd tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yg berfikir.

👉🏻Penciptaan langit dan bumi, perbezaan bahasamu dan warna kulitmu. Sesungguhnya pq yg demikian itu terdapat tanda-tanda bagi orang yg mengetahui

👉🏻Tidurmu pada waktu malam dan siang hari dan usahamu mencari sebahagian daripada kurniaanNya.

👉🏻Sesungguhnya pada yang demikianitu benar-benar terdapat tanda bagi kaum yang mendengar

👉🏻Dia memperlihatkan kilat kepadamu utk (menimbulkan) ketakutan dan harapan dan Dia menurunkan air (hujan) dari langit lalu dengan air itu dihidupnya bumi setelah mati (kering).

👉🏻Sesungguhnya pd yg demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yg mengerti.Berdirinya langit dan bumi dengan kehendakNya. Kemudian apabila Dia memanggilkamu (dengan) sekali panggil dari bumi, seketika itu kamu keluar dari kuburMilikNya apa yg ada di langit.

👉🏻Semuanya hanya kepadaNya tunduk Dialah yang memulakan penciptaanSemua makhluk, kemudian mengembalikannya kembali (menghidupkan semula setelah merekamati), dan itu lebih mudah bagiNya.
Dia memiliki sifat yg maha tinggi di langit dan di bumi. Dan Dialah yg maha perkasa dan, lagi maha bijaksanaSurah Al-Rum:20-27

No comments:

Post a Comment