Total Pageviews

Tuesday, May 26, 2015

Bismillah
(Kisah yang akan diceritakan adalah kisah benar. Mungkin ada sedikit perubahan dari segi susunan bahasa tapi insyaAllah sampai isinya)
(Saya tidak akan menceritakan bagaimana permulaan cerita ni tapi saya hanya amik isi-isi penting. Fa'tabiru wa tafakkaru)
Semalam ada kejadian jin merasuk seorang pelajar akhwat di Irshad. Di kawasan dataran asrama. Kebanyakkan yang ada disana merupakan akhwat senior dan beberapa lelaki antaranya Saiful, Arif Hanif dll.
(Moga hanya amik pgajaran yang baik sahaja daripada kisah ni)
 Jin itu pada mulanya dia tidak Islam. Dia hanya ketawa bila diazankan kepadanya.
Saiful dah tak tahan lalu saiful pegang kepala akhwat tersebut lalu bertanyakan soalan.
"Hang kenai tak dajjal?"
 Pada mulanya jin itu melawan namun akhirnya dia memulakan kisahnya dengan suara yang tinggi.
"Sekarang ini dajjal sudah keluar di bumi Syam. Aku sudah hidup lama dah. Yahudi semua sudah bersatu untuk memerangi Islam"
"Dajjal itu lelaki bermata satu yang sangat jahat"
 "Aku dapat lihat bayi-bayi dilemparkan dan dibunuh dengan tombak pabila aku berada di Syria"
"Aku ni sudah lama hidup, tapi kamu ni manusia masih lagi LALAI dan BODOH"
"Adakah kalian ingat aku tidak tahu yang kalian suka menonton video KOREA?"
(diulang 3x)
*pada ketika ini, diceritakan akhwat yang ada mula menangis.
 "Yang lelaki dengan BOLA SEPAKNYA"
"Aku tahu ada antara kalian ada yang COUPLE. Lebih baik kalian bertaubat dengan segera kepada Allah"
"Perempuan dengan sikap pengotornya"
"Kalian ini LALAI"
*Saiful juga pada ketika itu hendak menangis namun makhluk itu berkata dengan ayat yang saangat sentap
"Adakah kamu ini menangis SEMENTARA sahaja atau menangis SELAMA-LAMANYA??"
*Sewaktu saiful memegang akhwat tersebut, Saiful terpikir bahawa Addmath masih belum diulangkaji. Lantas jin itu keluarkan ayat yang sentap sekali lagi.
 "Adakah kalian pikir aku tidak tahu bahawa kalian hanya belajar kerana RESULT????"
"Aku masuk kedalam badan perempuan ini kerana aku suka padanya"
 "Dia suka membaca kisah-kisah tokoh-tokoh Islam, dia ingin menjadi seorang MUJAHIDAH di Mesir, dia sangat mengkagumi gerakan IKHWANUL MUSLIMIN"
"Dan dia juga pernah bermimpi tentang TUHANNYA"
 "Aku suka mendengar tazkirah tentang Doa yang mana ada dikatakan bahawa doa itu senjata mukmin. Namun kenapa kalian tidak mendoakan sahabat-sahabat kalian di Palestin di Syria? Kalian adalah PEMBOHONG DAN PENDUSTA"
 "Di dalam sekolah, kalian bertudung labuh, lelaki berserban. Tetapi apabila kalian diluar sekolah???? Kalian adalah PEMBOHONG DAN PENDUSTA!"
"Ramai dalam kalangan kamu tidak menjaga amalan sunat kalian"
"Aku hanyalah mahu menyampaikan risalah ini kepada kalian. Ingatlah, hafal surah al Kahfi sekurang kurangnya tiga ayat awal dan tiga ayat akhir"
 *akhirnya dia mengucapkan LAAILAAHAILLALLAH...
 lalu akhwat tersebut muntah darah dan keluar cecair sedikit keputihan.
Sebelum dia keluar tu dia ada sebut.
"Tahukah kalian RASULULLAH sedang BERSEDIH dengan keadaan kalian........."
 PENGAJARAN
Allahu. Serius sahabat. Lepas aku dengar, aku rasa... Allah... Lalainya kita... leka... sampaikan jin sendiri datang menegur. Walaubagaimanapun amik yang baik-baik sahaja. Kalau rajin pi cari Quran sekarang, bukak surah al hadid ayat 16, hayatilah dan nangislah. Kejadian benar berlaku di SMKA Al-Irsyad pada ahad yang lalu 😔

No comments:

Post a Comment