Total Pageviews

Wednesday, September 1, 2010

Kenapa Kau Pilih Cinta Tomboi? – Episod 2

Sambungan daripada episod 1.


Hari tu aku ada berbual dengan member aku yang pernah bersama2 menyambut Hari Raya bersama2 dengan kawan tomboi dia. Kawan aku ni perempuan lah, kalau tak macamana tomboi tu boleh ajak dia sambut raya sama-sama kan.

Member aku ni pun ikut lah mamat ni pegi beraya..hehe..suka hati aku jek panggil tomboi tu mamat. Ni nama jantan dia lah. So mula-mula sekali dia tunggu kat umah, Mamat datang jemput naik kereta. Mamat ni bawak awek dia sekali. Awek si Mamat ni perempuan yang betul2 perempuan. Hari tu mereka bertiga pergi beraya ke rumah semua kawan2 si Mamat ni lah. Semua kawan2 dia pun sama jenis dengan dia jugak, tomboi.. Member aku ni macam dapat kejutan budaya hari tu. Terperanjat ala-ala cipan ke beruk ke, tenuk ke tapir ke, alah semua jenis terperanjat digabungkan jadi satu – terperanjat gila.

Apa yang terperanjatnya? Rupanya semua tomboi-tomboi ni duduk serumah dengan awek dorang. Ada yang hidup dah bertahun-tahun, sama-sama tak ubah macam suami isteri. Malah mengalahkan keintiman antara suami dengan isteri. Perhhh..dasyat gitu. Memanglah tomboi yang jadi lelaki, tapi yang siannya dorang pakai baju Melayu lelaki, siap bersamping siap bersongkok. Eh..nasib baik korang tak boleh masuk tandas lelaki. Kalau boleh...aku bogelkan korang. Malu apa? Kita berdua sama jenis apa...

Member aku cakap, intimnya tomboi dengan awek dorang, kalau nak berpisah mesti salam dan cium tangan. Malah cium pipi kiri-kanan termasuk dahi. Isteri aku cium aku taklah sampai ke dahi, lepas pipi kiri-kanan, dia cium leher pulak. Saje je nak kelainan.

Jadi daripada cerita di atas, bolehlah aku simpulkan, kehidupan tomboi ni ke arah kehidupan yang menyongsang daripada arus naluri manusia yang Allah ciptakan. Kenapa jadi macam gitu? Eh..aku pun tak dapat jawapannya. Korang ada jawapan ke, bagitau lah aku. Aku rasa sama jugak dengan maknyah atau pondan, lelaki yang menukar dirinya kepada perempuan. Kedua-duanya mempunyai pertalian yang sama. Dan tidak mungkin Allah tersalah cipta naluri dia orang.

Tak perlulah persoalkan kenapa Allah jadikan macam gitu, kenapa Allah jadikan macam gini. Kerana Allah tidak boleh dipersoalkan. Di akhirat nanti pun bukan Allah yang dipersoalkan. Sebaliknya korang semua...heheh termasuk lah aku (insan yang fakir ini), akan dipersoalkan oleh Allah. Jadi, marilah kita mempersoalkan diri kita sendiri. Termasuklah juga kepada golongan yang telah menyongsang arus kehidupan ini seperti tomboi , lesbian, gay, pondan, bapuk, maknyah, penkid dan seumpamanya.

Pernah korang nampak awek si tomboi, lehernya merah-merah penuh dengan kesan gigitan umpama gigitan serangga dari hutan Amazon? Pernah? Aku pernah...tapi apa nak buat, takkan aku nak pegi menyebok?

Aduhai, anak-anak aku yang masih kecil, ayah melihat kehidupan yang terbentang di hadapan kamu, adalah kehidupan yang mengerikan. Penuh dengan ujian-ujian dunia. Ayah tak mau kamu semua terjebak ke dalam perangkap cinta si tomboi. Ayah telah melihat depan mata, kalau kamu terjebak, sukarnya untuk kamu melupakan si tomboi itu.. Si tomboi itu lebih handal daripada ayah memainkan kata-kata cinta. Lebih pandai daripada ayah dalam mengambil hati kamu. Moga Allah menjauhkan kamu wahai anak-anakku.

Nanti sambung lagi. Aku belum cerita lagi kenapa perempuan suka tomboi. Kenapa tak suka lelaki. Ataupun paling kurang suka dengan aku ke..wakaka..itu lebih baik daripada suka kat tomboi. Aku setuju dengan pendapat aku. Heheh…

wasalam,
2Sept2010

1 comment:

  1. bagus2.pendapat yg bole membawa kita untuk berfikir dgn lebeh mendalam..!

    ReplyDelete